Bulgaria & Dobrogea

Am ramas in urma cu actualizarea blogului. Avand in vedere ca sambata viitoare plec pentru 2 saptmani in Alpi si o sa am multe de povestit, vreau sa las blogul “la zi” cu turele moto facute!

Planuisem prima iesire de 3 zile cu motoarele. Au fost mai multe rute in discutie, urmand sa alegem in functie de vreme. Pana la urma am ramas setati pe Bulgaria, mai exact prima zi la Koprivshtitsa, la munte undeva pe langa Sofia, urmand ca adoua zi sa mergem spre Balcik, prin Veliko Tarnovo.

Plecarea a fost de la OMV-ul lui Victor, de langa Bellu unde ne-am strns vineri pe la 10:00 in formatia: Eu, Dan, Larry, Bogdan si Alin( cu noua sa motocicleta, Yamaha Tracer!). Cum prognoza arata rau-rau la Koprivshtitsa, am hotarat sa mergem la bulgari la mare si sambata sa ne intoarcem undeva spre delta noastra, sa mancam un peste bun si sa vizitam cetatea Enisala. Duminica urma sa revenim acasa pe drumul de Tulcea-Harsova.

Una peste alta, a iesit urmatoarea tura:

Screen Shot 2016-06-19 at 13.52.43

Drumul pana la Ruse, deja clasic, cu mentiunea ca a fost prima data cand nu mi-a fost frig 🙂

Trecerea podului la Ruse, o placere pentru motociclisti…un cosmar pentru conservari!

De la Ruse am luat-o spre Razgrad, drum bun si liber asa cum sunt toate drumurile la bulgari. De la Razgrad la Targovishte a fost singura portiune de drum mai prost…

Dupa Targovishte ne-a prins ploaia, dar doar pentru o scurta bucata de timp… Urmeaza trecerea muntilor prin pasul Kotel, un pas nu foarte inalt dar care ne-a bucurat cu succesiunea de curbe.

Din Kotel, drumul coboara spre autostrada care duce la Burgas. E plin de flori, vegetatia e mediteraneana, nu e la fel ca la noi. Mirosul florilor e imbatator. In contrapartida, viziera mi se umple de musculite, gaze si alte zburatoare ghinioniste 🙂

Ne oprim intr-o benzinarie nou-nouta, sa mancam ceva ca suntem rupti. Facem o rezervare pe booking pentru cazare in Sozopol. E asa fain sa nu programezi nimic si sa te orientezi pe parcurs!

Burgasul e destul de aglomerat. Il trecem in graba si o luam pe drumul de coasta care ne duce la Sozopol. E Mai, nu e sezon nici la bulgari, o lasam mai lejer si ne bucuram de drumul gol la ceas de seara.

La Sozopol ne cazam la un hotel cu “view” situat pe o stanca, cu vedere la orasul vechi.

Seara iesim la masa, ca baietii, cu directia carciuma cu cel mai mare scor pe Tripadvisor. Locatia e senzationala si mancarea la fel. O udam cu tot ce trebuie, de la tzuica de smochine, bere la draft, vin recomandat de Bogdan, care a lucrat cativa ani in Bulgaria. Mancarea ca la bulgari: excelenta!

Platou de fructe de mare, miel la cuptor….

Suntem rupti, mergem direct la somn, maine ne asteapta o noua zi de drum!

Dimineata ma trezesc  mai devreme, ca de  obicei, asa ca apuc sa mai dau o tura pe plaja.

Drumul spre Romania nu e asa fain, desi e pe malul marii. E destul de aglomerat in special intre Burgas si Varna si evident apar si primii soferi tampiti. Majoritatea cu numar de Romania. E clar, litoralul Marii Negre trebuie facut in extrasezon. Nici nu vreau sa-mi inchipui drumul in iulie sau august…

Noroc cu pauzele de tigara ale lui Alin, ca mai facem o pauza, mai stam la o poveste…

Mancam la Balcik, caracatita, yammi…ce ar fi mai mers si un spritz!

Bogdan are o idea foarte buna, sa nu o luam prin Vama Veche, ca probabil drum e mai aglomerat de romanasi veniti sa manance scoici la fermele de la Dalboka, ci sa mergem prin Negru Voda.

Drumul e impecabil, foarte frumos si foarte liber. Ajungem in vama, unde dam de niste vamesi mai catolici decat Papa si desi nu sunt decat 1-2 masini, pierdem juma’ de ora. Ma intreb cum s-ar fi descurcat la Ruse :-)…sau mai bine zis, cum s-ar fi descurcat soferii!

De la Negru Voda, ajungem repede la Constanta, o luam pe centura si iesim in drumul de Tulcea.

Nu mai avem mult pana la Sinoe, unde am rezervat cazare.

Pensiunea in schimb e o mare dezamagire (Grindul Lupilor ii zice)…miroase a cantina pe hol si-n camere. Cerem si noi un peste si ni spune ca nu au decongelat si ca trebuia sa le spunem din timp ca vrem! What the F@$k!…de parca ne-a intrebat cineva daca vrem!…Asa nu se pricep romanii la turism! La noi ori e turism de fitze, ori e de doi bani!

In fine, pana la urme asteptam vreo 2 ore si mancam saramura mult dorita. N-a fost rea, dar nici n-a rupt gura targului! De la o pensiune aflata la doi pasi de lacul Razim (sau Razelm), aveam alte asteptari. Noaptea trece repede si abia astept dimineata sa o luam din loc.

Plecam spre Enisala, prin Jurilovca.

Cetatea are o super pozitie. E foarte frumoasa zona!

De la Enisala, o luam spre casa. Drumul e lung si oarecum monoton. Dar mie mi-a placut. Vremea foarte buna, campurile de grau, pline de maci..si motociclete prietenilor mei aliniate in fata mea…

Desi am filmat si eu destul de mult cu Gopro-ul, nu m-am “harnicit” sa fac un film…

Asa ca il postez pe cel facut de Dan: